- Форум
- Выбор и покупка Dodge Ram
- Выбор, сравнение, покупка
- Обсуждение моделей и модификаций
- 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
×
Здесь обсуждаются различные модели и модификации Dodge Ram, их параметры и характеристики.
Важно 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
- B.I.G.boy!!!
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 136
- Спасибо получено: 1
15 года 5 мес. назад - 15 года 5 мес. назад #10992
от B.I.G.boy!!!
B.I.G.boy!!! создал тему: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Меня уже очень интересует данный двигатель... Так как хотел бы взять дизелька а не знаю какого... Вроде все хвалят 5,9, но вроде Додж уже выпустил новое поколение, значит не случайно!
Меня в основном интересуют несколько вопросов(желательно все в сравнении):
1.Сколько он кушает?
2.Как он к нашей соляре?
3.Как по ремонту, есть ли в Москве СПЕЦЫ??
4.И как обстоят дела с раздужкой движка?
Ну и вообще кто что знает, слышал и т.д. И конечно же все в сравнении....
Интересно что же лучше?
Да и вот еще что, А ВООБЩЕ У КОГОНИТЬ В МОСКВЕ ЕСТЬ УЖЕ РАМ С ТАКИМ АГРЕГАТОМ???
Меня в основном интересуют несколько вопросов(желательно все в сравнении):
1.Сколько он кушает?
2.Как он к нашей соляре?
3.Как по ремонту, есть ли в Москве СПЕЦЫ??
4.И как обстоят дела с раздужкой движка?
Ну и вообще кто что знает, слышал и т.д. И конечно же все в сравнении....
Интересно что же лучше?
Да и вот еще что, А ВООБЩЕ У КОГОНИТЬ В МОСКВЕ ЕСТЬ УЖЕ РАМ С ТАКИМ АГРЕГАТОМ???
Последнее редактирование: 15 года 5 мес. назад пользователем B.I.G.boy!!!. Причина: Дописал
- Филипп
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 3681
- Спасибо получено: 262
15 года 5 мес. назад #11018
от Филипп
Филипп ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
такой ремчик скоро в моескве будет 2500 сега каб
1 кушает примерно так же как и 5,9
2 к солярке более требователен чем 5,9(сами америкосы говорят)
3 енто уже у вас тама спецы,хотя с 5,9 то есть загвостки
4 вроде 5,9 для форсированя самое то,так как он более простой
плюсы 6,7 тихо работает,даже не слышно когда рядом стоишь и турбина работает тихо
коробка стоит что то типо полуавтомата
минус для нас с вами енто обратная обработка газов
а так там 60% нового и 40% осталось от 5,9
Но в америке всё таки народ больше любит 5,9 и для форсажа самое то,не надо ничего особенно переделывать
1 кушает примерно так же как и 5,9
2 к солярке более требователен чем 5,9(сами америкосы говорят)
3 енто уже у вас тама спецы,хотя с 5,9 то есть загвостки
4 вроде 5,9 для форсированя самое то,так как он более простой
плюсы 6,7 тихо работает,даже не слышно когда рядом стоишь и турбина работает тихо
коробка стоит что то типо полуавтомата
минус для нас с вами енто обратная обработка газов
а так там 60% нового и 40% осталось от 5,9
Но в америке всё таки народ больше любит 5,9 и для форсажа самое то,не надо ничего особенно переделывать
- Боня
- Не в сети
- Эксперт
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 833
- Спасибо получено: 32
15 года 5 мес. назад #11081
от Боня
Боня ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
В личку стукнись... я те про него все расскажу
- Филипп
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 3681
- Спасибо получено: 262
15 года 5 мес. назад #11090
от Филипп
Филипп ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
а зачем в личку????эта информация нужна всем,вс1 таки сайт по баранчикам)
- Боня
- Не в сети
- Эксперт
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 833
- Спасибо получено: 32
15 года 5 мес. назад #11094
от Боня
Боня ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Набивать текст долго, ща пока времени столько нет. А по тел. я могу рассказать.
- B.I.G.boy!!!
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 136
- Спасибо получено: 1
15 года 4 мес. назад #11128
от B.I.G.boy!!!
B.I.G.boy!!! ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Мне интересно почемцу 5.9 лучше для тюнинга, ведь в 6.7 должно быть больше потенциала?
Тем более кажется говорили что чичтема с обработкой газов отрубается и вроде все норм...
Да и в 6.7 крутящего момента поболее и лошадок...!!!!
Тем более кажется говорили что чичтема с обработкой газов отрубается и вроде все норм...
Да и в 6.7 крутящего момента поболее и лошадок...!!!!
- Филипп
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 3681
- Спасибо получено: 262
15 года 4 мес. назад #11129
от Филипп
Филипп ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
ну ненаю почему)но больше любят 5,9 из за простоты и надёжности,чем проще двигло тем меньше гемороя)
- BrambuS
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 307
- Спасибо получено: 10
15 года 4 мес. назад #11145
от BrambuS
The 2009 Dodge Ram Heavy Duty pickup with the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine offers more horsepower, more torque, and enables 2010 emissions compliance while delivering these power/torque increases. The 6.7L Cummins Turbo Diesel engine replaced its 5.9-liter predecessor and provides superior trailer towing, acceleration, throttle response and driveability. It builds on the long tradition of durability of the Cummins Turbo Diesel.
Other feature enhancements are improved combustion, integrated braking, and improved integration of engine and vehicle systems for optimal fuel economy.
Strongest.
In the Dodge Ram Heavy Duty truck, an integrated exhaust brake is available direct from the factory. Utilizing the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine's turbocharger, the exhaust brake significantly improves control when towing heavy applications, such as pulling RV fifth wheels and horse trailers, providing added vehicle control and vehicle brake savings by transforming horsepower into braking power. This extends the vehicle brake life, resulting in reduced total cost of ownership. Testing has also shown more than a 30 percent improvement in engine retarding torque at 2000 rpm compared with aftermarket exhaust brakes. In addition, the vehicle features "Smart" tow/haul controls that provide customers with flexibility and increased safety when towing heavy loads.
This engine is rated with 350 horsepower at just 3013 rpm. The 6.7L Turbo Diesel achieves a peak torque of 650 lb-ft at 1500 rpm for the automatic transmission configuration and maintains that peak torque all the way to 2800 rpm (a "best in class" capability for a heavy-duty diesel pickup) and a full 610 lb-ft peak torque for the manual transmission.
Nearly 40 percent of the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine parts are carryover, with modifications geared to surpass emissions standards and increase horsepower and torque, while maintaining the durability associated with Dodge and Cummins. The in-line six-cylinder product has fewer components than V8 engines. Fewer parts translates into fewer opportunities for things to go wrong. And it's been thoroughly tested through every stage of development for over eight million customer equivalent miles to ensure dependability and durability in every kind of work environment.
Cleanest.
This engine utilizes a third-generation HPCR fuel system and has pressure capability of up to 1800 bar (26,000 psi). It is a highly flexible system that achieves a total package of lower Noise, Vibration, Harshness (NVH), reduced emissions and improved fuel economy. This engine utilizes cooled exhaust gas recirculation (EGR) and other air-handling concepts, including Cummins own proprietary sliding-nozzle Variable Geometry Turbocharger to give optimum boost level as a function of engine rpm and load. The multi-injection-capable fuel system is then used to manage in-cylinder conditions to limit emissions. The product also has a particulate filter that reduces particulate matter (PM) level by 90 percent to meet EPA regulations.
Leapfrogging the competition, the 6.7L Turbo Diesel engine met the more stringent 2010 EPA NOx standard a full three years ahead of the requirements. Cummins is the first diesel engine manufacturer to have a product certified to the 2010 EPA heavy-duty engine standards for oxides of nitrogen (NOx) and particulate matter (PM) emissions, making it the cleanest heavy-duty diesel engine available in North America.
Cummins fully supports the development of renewable energy sources. This engine's fuel system has the ability to run with B5 Biodiesel as standard. The engine has also been designed to operate on Ultra-Low Sulfur Diesel Fuel (15-ppm sulfur).
Quietest.
As an added bonus, this engine is 3dBa quieter (~1/2 the engine noise than the 5.9-liter Turbo Diesel at all points on the engine speed operating range). The 6.7-liter engine incorporates several features that contribute to a 50 percent quieter engine and significant reduction in cabin sound levels, increasing the vehicle's overall refinement. This provides owners with the quietest engine in the heavy-duty diesel pickup truck market.
BrambuS ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
The 2009 Dodge Ram Heavy Duty pickup with the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine offers more horsepower, more torque, and enables 2010 emissions compliance while delivering these power/torque increases. The 6.7L Cummins Turbo Diesel engine replaced its 5.9-liter predecessor and provides superior trailer towing, acceleration, throttle response and driveability. It builds on the long tradition of durability of the Cummins Turbo Diesel.
Other feature enhancements are improved combustion, integrated braking, and improved integration of engine and vehicle systems for optimal fuel economy.
Strongest.
In the Dodge Ram Heavy Duty truck, an integrated exhaust brake is available direct from the factory. Utilizing the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine's turbocharger, the exhaust brake significantly improves control when towing heavy applications, such as pulling RV fifth wheels and horse trailers, providing added vehicle control and vehicle brake savings by transforming horsepower into braking power. This extends the vehicle brake life, resulting in reduced total cost of ownership. Testing has also shown more than a 30 percent improvement in engine retarding torque at 2000 rpm compared with aftermarket exhaust brakes. In addition, the vehicle features "Smart" tow/haul controls that provide customers with flexibility and increased safety when towing heavy loads.
This engine is rated with 350 horsepower at just 3013 rpm. The 6.7L Turbo Diesel achieves a peak torque of 650 lb-ft at 1500 rpm for the automatic transmission configuration and maintains that peak torque all the way to 2800 rpm (a "best in class" capability for a heavy-duty diesel pickup) and a full 610 lb-ft peak torque for the manual transmission.
Nearly 40 percent of the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine parts are carryover, with modifications geared to surpass emissions standards and increase horsepower and torque, while maintaining the durability associated with Dodge and Cummins. The in-line six-cylinder product has fewer components than V8 engines. Fewer parts translates into fewer opportunities for things to go wrong. And it's been thoroughly tested through every stage of development for over eight million customer equivalent miles to ensure dependability and durability in every kind of work environment.
Cleanest.
This engine utilizes a third-generation HPCR fuel system and has pressure capability of up to 1800 bar (26,000 psi). It is a highly flexible system that achieves a total package of lower Noise, Vibration, Harshness (NVH), reduced emissions and improved fuel economy. This engine utilizes cooled exhaust gas recirculation (EGR) and other air-handling concepts, including Cummins own proprietary sliding-nozzle Variable Geometry Turbocharger to give optimum boost level as a function of engine rpm and load. The multi-injection-capable fuel system is then used to manage in-cylinder conditions to limit emissions. The product also has a particulate filter that reduces particulate matter (PM) level by 90 percent to meet EPA regulations.
Leapfrogging the competition, the 6.7L Turbo Diesel engine met the more stringent 2010 EPA NOx standard a full three years ahead of the requirements. Cummins is the first diesel engine manufacturer to have a product certified to the 2010 EPA heavy-duty engine standards for oxides of nitrogen (NOx) and particulate matter (PM) emissions, making it the cleanest heavy-duty diesel engine available in North America.
Cummins fully supports the development of renewable energy sources. This engine's fuel system has the ability to run with B5 Biodiesel as standard. The engine has also been designed to operate on Ultra-Low Sulfur Diesel Fuel (15-ppm sulfur).
Quietest.
As an added bonus, this engine is 3dBa quieter (~1/2 the engine noise than the 5.9-liter Turbo Diesel at all points on the engine speed operating range). The 6.7-liter engine incorporates several features that contribute to a 50 percent quieter engine and significant reduction in cabin sound levels, increasing the vehicle's overall refinement. This provides owners with the quietest engine in the heavy-duty diesel pickup truck market.
- Дядя Юра
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 6423
- Спасибо получено: 537
15 года 4 мес. назад #11146
от Дядя Юра
Дядя Юра ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Интересно,а о чём эта статья,если по английски не бельмес.
- Вадим QS
- Не в сети
- Осваиваюсь на форуме
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 158
- Спасибо получено: 0
15 года 4 мес. назад #11147
от Вадим QS
Вадим QS ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
там же написано:Dodge Ram Heavi Duty Trak,мож че про них?
- Дядя Юра
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 6423
- Спасибо получено: 537
15 года 4 мес. назад - 15 года 4 мес. назад #11148
от Дядя Юра
Дядя Юра ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Оно то понятно что про мотор,но без перевода,как суть написаного понять?
Последнее редактирование: 15 года 4 мес. назад пользователем Дядя Юра.
- Melnik
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 132
- Спасибо получено: 1
15 года 4 мес. назад #11156
от Melnik
Melnik ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
У меня по расходу 19литров средний а по трассе 15.Заправляюсь на лукойле.Мотор очень тихий а динамика сумашедшая. Да ещё там 6 ступенчатый автомат.
- Филипп
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 3681
- Спасибо получено: 262
15 года 4 мес. назад #11159
от Филипп
Филипп ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
ладно притащу в декабре мегу с 6,7 сам скажу что да как)
- B.I.G.boy!!!
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 136
- Спасибо получено: 1
15 года 4 мес. назад #11163
от B.I.G.boy!!!
B.I.G.boy!!! ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Филипп писал(а):
Слушай, а ты в Москве?
А то очень бы хотелось посмотреть, да прокатиться на "МЕЧТЕ"!!!))
ладно притащу в декабре мегу с 6,7 сам скажу что да как)
Слушай, а ты в Москве?
А то очень бы хотелось посмотреть, да прокатиться на "МЕЧТЕ"!!!))
- B.I.G.boy!!!
- Не в сети
- Член Клуба
Меньше
Подробнее
- Сообщений: 136
- Спасибо получено: 1
15 года 4 мес. назад #11165
от B.I.G.boy!!!
B.I.G.boy!!! ответил в теме RE: 6,7 Cummins.....КТО ЧТО Знает?????????????
Алексей писал(а):
Ну допустим что понятно через слово....но кто-то может ответить на вопросы которые изложены в этой теме?
Это понятно что он Тише, Чище и Мощнее, но это и так понятно!!! Интересны то и др аспекты, например непонятно сколько он жрет на самом деле, и уж ты никак не узнаешь из МАНУАЛА, как его затюнить и какие последствия этого???сколько жрать будет и насколько будет шустрее, да и как его вообще можно побыстрому разогнать? Много вопросов...
И если он на самом деле кушает по городу 19л. а 5.9 кушает 13-14л., то еще не известно что лучше...если и тот и др. можно довести до ума, но какими трудозатратами т.п.
The 2009 Dodge Ram Heavy Duty pickup with the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine offers more horsepower, more torque, and enables 2010 emissions compliance while delivering these power/torque increases. The 6.7L Cummins Turbo Diesel engine replaced its 5.9-liter predecessor and provides superior trailer towing, acceleration, throttle response and driveability. It builds on the long tradition of durability of the Cummins Turbo Diesel.
Other feature enhancements are improved combustion, integrated braking, and improved integration of engine and vehicle systems for optimal fuel economy.
Strongest.
In the Dodge Ram Heavy Duty truck, an integrated exhaust brake is available direct from the factory. Utilizing the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine's turbocharger, the exhaust brake significantly improves control when towing heavy applications, such as pulling RV fifth wheels and horse trailers, providing added vehicle control and vehicle brake savings by transforming horsepower into braking power. This extends the vehicle brake life, resulting in reduced total cost of ownership. Testing has also shown more than a 30 percent improvement in engine retarding torque at 2000 rpm compared with aftermarket exhaust brakes. In addition, the vehicle features "Smart" tow/haul controls that provide customers with flexibility and increased safety when towing heavy loads.
This engine is rated with 350 horsepower at just 3013 rpm. The 6.7L Turbo Diesel achieves a peak torque of 650 lb-ft at 1500 rpm for the automatic transmission configuration and maintains that peak torque all the way to 2800 rpm (a "best in class" capability for a heavy-duty diesel pickup) and a full 610 lb-ft peak torque for the manual transmission.
Nearly 40 percent of the 6.7L Cummins Turbo Diesel engine parts are carryover, with modifications geared to surpass emissions standards and increase horsepower and torque, while maintaining the durability associated with Dodge and Cummins. The in-line six-cylinder product has fewer components than V8 engines. Fewer parts translates into fewer opportunities for things to go wrong. And it's been thoroughly tested through every stage of development for over eight million customer equivalent miles to ensure dependability and durability in every kind of work environment.
Cleanest.
This engine utilizes a third-generation HPCR fuel system and has pressure capability of up to 1800 bar (26,000 psi). It is a highly flexible system that achieves a total package of lower Noise, Vibration, Harshness (NVH), reduced emissions and improved fuel economy. This engine utilizes cooled exhaust gas recirculation (EGR) and other air-handling concepts, including Cummins own proprietary sliding-nozzle Variable Geometry Turbocharger to give optimum boost level as a function of engine rpm and load. The multi-injection-capable fuel system is then used to manage in-cylinder conditions to limit emissions. The product also has a particulate filter that reduces particulate matter (PM) level by 90 percent to meet EPA regulations.
Leapfrogging the competition, the 6.7L Turbo Diesel engine met the more stringent 2010 EPA NOx standard a full three years ahead of the requirements. Cummins is the first diesel engine manufacturer to have a product certified to the 2010 EPA heavy-duty engine standards for oxides of nitrogen (NOx) and particulate matter (PM) emissions, making it the cleanest heavy-duty diesel engine available in North America.
Cummins fully supports the development of renewable energy sources. This engine's fuel system has the ability to run with B5 Biodiesel as standard. The engine has also been designed to operate on Ultra-Low Sulfur Diesel Fuel (15-ppm sulfur).
Quietest.
As an added bonus, this engine is 3dBa quieter (~1/2 the engine noise than the 5.9-liter Turbo Diesel at all points on the engine speed operating range). The 6.7-liter engine incorporates several features that contribute to a 50 percent quieter engine and significant reduction in cabin sound levels, increasing the vehicle's overall refinement. This provides owners with the quietest engine in the heavy-duty diesel pickup truck market.
Ну допустим что понятно через слово....но кто-то может ответить на вопросы которые изложены в этой теме?
Это понятно что он Тише, Чище и Мощнее, но это и так понятно!!! Интересны то и др аспекты, например непонятно сколько он жрет на самом деле, и уж ты никак не узнаешь из МАНУАЛА, как его затюнить и какие последствия этого???сколько жрать будет и насколько будет шустрее, да и как его вообще можно побыстрому разогнать? Много вопросов...
И если он на самом деле кушает по городу 19л. а 5.9 кушает 13-14л., то еще не известно что лучше...если и тот и др. можно довести до ума, но какими трудозатратами т.п.
Модераторы: Боня, Рыбак, Александр ЮГ, 555 (Сергей), mmax, Окорок, Эдуард